Co zrobić by twoja strona zachęcała a nie odstraszała klientów?

1. Nieintuicyjna strona, chaos, nieczytelne treści

Zwartość wszystkich informacji dla odbiory to bardzo ważna kwestia, jednak wiele z nas zapomina o prawidłowej i przyzwoitej ilości. Często z nadmiaru tekstu strona przestaje być intuicyjna, odbiorca nie wie na czym ma się skupić

Strona internetowa otworzona na tablecie. Tablet leży na biurku. wokół tabletu leżą nożyczki, linijka, notesik, długopis.

PROBLEM:

Czytać te wszystkie informacje? Szukać zakładki galeria? A jak się z nimi skontaktować? W gąszczu takiej ilości informacji nie sposób się połapać.

ROZWIĄZANIE:

Zadbaj o intuicyjność, pogrupuj swoje informacje w formie zakładek. Zakładka: O firmie, kontakt, galeria, oferta itp. pozwolą odbiory w łatwy sposób odnaleźć interesującą ich kwestie. Duża ilość informacji co przekłada się na dużą ilość tekstu zniechęca wielu odbiorców. Postaraj się wyszczególnić najważniejsze informacje, skracając je lub wyróżniając np. kolorem. Zadbaj o brak plagiatu w twoich tekstach!

2. Brak strony w wersji mobilnej

Większość z nas w podróży czy odpoczywając na kanapie korzysta z telefonu/tabletu a nie z laptopa. Ta oczywista informacja powinna przyczynić się do tworzenia strony która jest nie tylko dostępna na laptopie, ale również na wszystkich innych urządzeniach mobilnych. 

PROBLEM:

Profile na mediach społecznościowych kierują odbiorców na stronę…po czym nie ma opcji korzystania z niej. Strona się rozjeżdża, ciężko jest coś przeczytać. Brak strony w wersji mobilnej na pewno spowoduje rozczarowanie u odbiorców.

ROZWIĄZANIE:

Zadbaj oto by twoja strona na każdym urządzeniu wyglądała dobrze. W naszej ofercie w cenie jest wliczona wersja mobilna 🙂

3. Brak danych do kontaktu / nieaktualne dane kontaktowe

 Dane kontaktowe to twoja wizytówka i as do pozyskiwania klientów czy podtrzymywania z nimi kontaktu. Przejrzysta zakładka z aktualnymi danymi, możliwość wypalenia formularza czy kontakt przez czas to powinna być podstawa, lecz nie dla wszystkich. 

PROBLEM:

Klient wchodzi na twoją stronę internetową i właśnie decyduje się na skorzystanie z twoich usług. Brak informacji kontaktowych spowoduje, że klient poczuje się zagubiony, nie będzie czuł się bezpiecznie decydując się na daną usługę. Podanie nieaktualnego numeru strony, może spowodować myślenie, że dana firma nie prowadzi już swojej działalności.

ROZWIĄZANIE:

Stwórz zakładkę ,,KONTAKT’’ w której zamieścisz swój aktualny numer firmowy, adres email lub dodaj czat, który umożliwi stały kontakt z klientem.

4. Brak odpowiedzi lub długi czas oczekiwania na odpowiedź

Czas czas czas! Wszystko chcemy szybko! Dlatego sumienne odpowiadanie klienta pozwoli im nabrać zaufania do Twojej firmy.

PROBLEM:

Punkt nawiązujący do problemu wyżej. Pozostawiając swój nieaktualny numer telefonu klient nieświadomie może wysłać smsy z zapytaniem…w efekcie końcowym nie dostanie na nie odpowiedzi. Czat na twojej stronie może okazać się bardzo atrakcyjny z punktu widzenia nowego klienta. Jednak w momencie, gdy czas oczekiwania na odpowiedź wynosi powyżej jednego dnia, czat jest po prostu bezużyteczny.

ROZWIĄZANIE:

Pamiętaj o aktualizowaniu danych kontaktowych. Stwórz formularz, który w łatwy sposób zachęci twoich klientów do kontaktu. Decydując się na czat, warto pomyśleć nad dwie opcjami:

Opcja automatyczna – automatyczne odpowiedzi, które w jasny sposób są wstanie pomóc klientowi, lub wiadomość automatyczna w formie komunikatu np.,, odpowiemy w ciągu 3 godzin’’ (pamiętaj by wyznaczyć pułap w którym naprawdę, będziesz wstanie odpowiedzieć’’

Opcja godzinowa – w jasny sposób określ godziny pracy twojej firmy oraz godziny kontaktu dla klientów.

Dodatkowe porady od ekipy agencji interaktywnej deviart

〉 Social proof

Są to elementy które tworzą autentyczność twojej strony. Wiarygodnością może być:

  • Portfolio
  • Opinie klientów
  • Social media

Zadbaj chociaż o dwa elementy, czy większa jest wiarygodność twojej firmy tym więcej klientów zdecyduje się właśnie na nią.

Dobre logo

Logo to wizytówka twojej firmy! Zadbaj oto by po wejściu na stronę klient je widziała, ale nie był im atakowany na każdym kroku!

Desing Twojej strony

Zadbaj o kolorystkę, która jest neutralna oraz przyjemna dla oka. Wykorzystaj skojarzenia! Prowadzisz firmę z jachtami? Dodaj koloru niebieskiego, który na ogół kojarzy się z morzem/wodą.

Niech napisy i oznaczenia kierujące do innych podstron będą zrozumiałe i intuicyjne.

Zdjęcia i filmy

Dla oka przyjemniejsze są zdjęcia i filmy, niż strona pokryta tekstem. Stwórz film reklamujący twoja firmę lub zbierz zdjęcia podczas realizacji pracy twojego TEAMU i stwórz z tego świetną reklamę.

Blog

Załóż bloga i dziel się swoją kreatywnością i wiedzą. Artykuły związane z twoją branżą na pewno pomogą klientom zauważyć ogrom wiedzy jaki posiadasz w usłudze, która świadczysz. To również dobry sposób na wyświetlanie się poprzez większą ilość fraz w Google.

Kilka języków

Nie ograniczaj się do klientów tylko z twojego kraju. Spróbuj rozwinąć skrzydła na rynku w innych Państwach. Zadbaj o stronę np. wersji angielskiej.

Jeżeli jesteś na etapie rozwój swojej działalność lub chcesz poprawić coś w swojej dotychczasowej firmie – skontaktuj się z nami!

Tworzymy strony internetowe, sklepy internetowe, logo, pozycjonujemy, prowadzimy social media!

Potrafimy zadbać o naszych klientów na każdej płaszczyźnie.

Podziel się tym wpisem:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on google
Google+

Może będziesz zainteresowany tym:

Na biurku jest laptop, na którym jest robiona strona na Wordpress, telefon, długopis, notesik i ręce Pani która trzyma kawę

Czym jest WordPress?

CMS WordPress (content management system – system zarządzania treścią) system do zarządzania treścią strony www lub bloga uznany jako jeden z najpopularniejszych na świecie wyróżniający

Czytaj więcej »

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu