fbpx

Rodzaje stron internetowych

Sieć internetowa jest ogromna. Obecnie w internecie są miliardy witryn internetowych. Każda z nich walczy o to, aby się jakoś wyróżnić i aby internauci kliknęli właśnie w ich stronę. Myśląc o założeniu nowej strony internetowej, na pewno dopada Cię myśl, jak to zrobić, aby strona przyciągała klientów i odwiedzających. Jak dobrze ją stworzyć? Co powinna zawierać dobra strona internetowa? Zadanie wydaje się o wiele prostsze, jeśli wiesz jaką stronę chcesz stworzyć, do czego ona ma służyć. Istnieje bowiem kilka typów stron internetowych. Każdy z nich spełnia inną funkcję w sieci.

Sklep internetowy

Większość witryn internetowych to strony firm, usług i sklepów. Na pewno nie raz zamawiałeś jakiś produkt przez internet, korzystając ze sklepu internetowego. Jeżeli również prowadzisz sklep stacjonarny, może warto pomyśleć o wsparciu go w postaci sklepu internetowego. Jest duża szansa, że rozwiniesz biznes, gdyż internet nie zna granic, więc masz okazję na pozyskanie klientów z całej Polski, a nawet Świata.

Co powinna zawierać dobra witryna eCommerce?

Przede wszystkim strona sklepu internetowego powinna zawierać certyfikat SSL, aby klienci czuli się bezpiecznie i nie bali się podawać wrażliwych danych takich jak dane karty kredytowej. Taka strona internetowa powinna być przejrzysta i czytelna, aby klienci łatwo mogli znaleźć produkt, jakiego szukają. Musisz zadbać o to, aby produkty były dodane do odpowiednich kategorii. Dobrze, żeby każda kategoria zawierała podkategorie, które jeszcze bardziej ułatwią klientowi poruszanie się po stronie. Podjęcie decyzji ułatwiają dobrej jakości zdjęcia, najlepiej, jeśli są to fotografie 3d, pozwalające obracać każdy produkt dookoła własnej osi, aby dokładnie można było go obejrzeć. Na stronie musisz też umieścić wyszukiwarkę produktów.

Jeśli chodzi o finanse, musisz podpiąć szybkie płatności internetowe, które są zintegrowane z wieloma bankami. Możesz dodać również dodać możliwość zapłaty poprzez portfel internetowy, np. PayPal.

Ważnym czynnikiem przyciągających klientów są również promocje, które musisz wyeksponować, na stronie startowej sklepu.

Blog

Na początku blog stanowił osobiste relacje ludzi, którzy dzielili się z czytelnikami swoimi przemyśleniami, swoim życiem czy problemami (np. chorobą). Dziś blogerzy zarabiają bardzo duże pieniądze, reklamując różne usługi, czy prowadząc blogi tematyczne (kulinarne, fotograficzne i inne). Na blogu możemy zaprezentować swoje umiejętności, podzielić się z czytelnikami zdjęciami.

Obecnie duże firmy mają własne blogi, na których prezentują swoje produkty. Zamieszczone na takiej stronie internetowej eksperckich treści, porad zwiększają wiarygodność firmy i jej rozpoznawalność. Blogi również dostarczają treści na media społecznościowe czy kampanie e-mailowe.

Prowadzenie bloga wiąże się z koniecznością stałego (na pewno kilka razy w miesiącu) dodawania nowych treści, aby blog generował duży ruch. Zanim założysz firmowego bloga, upewnij się, że masz w zespole kogoś, kto poprowadzi bloga i zadba o pojawianie się wysokiej jakości treści.

Blog – co powinien zawierać?

Najważniejszymi elementami takiej strony są wpisy, zdjęcia, możliwość zamieszczania komentarzy przez internautów i ewentualny kontakt do Ciebie.

Strona firmowa

Dziś, jeśli firma nie ma własnej strony internetowej, uważana jest za kiepską, niegodną współpracy. Prawie nieistniejącą. Wiele osób bowiem szuka informacji, produktów właśnie w internecie, przeglądając firmowe strony internetowe. Jeśli chcesz zdobyć klientów, a nie masz jeszcze własnej strony, koniecznie musisz ją założyć, jak najszybciej, najlepiej na wczoraj. Musisz stworzyć stronę, która będzie reprezentacją Twojej firmy.

Posiadanie firmowej strony da Ci przewagę konkurencyjną i wzmocni wiarygodność Twojego biznesu. Co prawda przez taki rodzaj strony internetowej nie będziesz mógł sprzedawać produktów, jednak możesz na niej powiadomić o promocjach, jak się z Tobą skontaktować, a także zamieścić cenne porady i ciekawe artykuły ze swojej branży. Stronę możesz powiązać również ze swoim sklepem internetowym, a także na zasadzie wymiany barterowej zaprezentować linki do stron Twoich partnerów biznesowych.

Co najważniejsze, stworzenie wiarygodnej witryny korporacyjnej nie kosztuje dużo – możesz łatwo zbudować witrynę, która wygląda świetnie i zapewni Ci nowych klientów.

Wizytówka

Landing page

Inaczej nazywana stroną docelową i jest pierwszą stroną, na którą wchodzi odwiedzający, po naciśnięciu elementu aktywizującego. Może to być link reklamowy, banner, mailing. Po wejściu na taką stronę użytkownik dostaje rozszerzenie reklamy, na którą kliknął. Może to być strona produktu, czy strona usługodawcy lub firmy. Może to być również miejsce, gdzie zostawimy swoje dane w formularzu kontaktowym lub gdzie zarejestrujemy się w danym serwisie.

Stworzenie strony internetowej nie jest trudne. Istnieje w sieci wiele kreatorów, za pomocą których w prosty sposób stworzymy dobre, funkcjonalne strony dopasowane do naszych potrzeb, bez znajomości specjalistycznej wiedzy informatycznej. Możesz zrobić to za darmo lub kupić odpowiednie szablony, jednak jeśli chcesz stworzyć prawdziwie profesjonalną stronę internetową, warto skorzystać z usług firm oferujących tworzenia stron internetowych. 

Nasz zespół podchodzi do każdego projektu indywidualnie i zgodnie z oczekiwaniami klienta. Pomożemy Ci stworzyć stronę, na miarę Twoich potrzeb i Twojej firmy. Zrobimy dla Ciebie stronę od podstaw lub udoskonalimy już istniejącą.

Dowiedz się więcej tutaj.

Podziel się tym wpisem:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on google
Google+

Może będziesz zainteresowany tym:

Wyślij